2010. szeptember 8., szerda

Legyél azzá, amiért születtél, merd vállalni önmagad, és boldog leszel!

Napjainkban egyre inkább elterjedt foglalkozása a fiataloknak, hogy az életüket a weboldalnak "szenteljék". (Maroshévízen a legnépszerűbb weboldal a hi5 - szerintem). Hova jutott a világ. Ahogyan Mary mondta a "Nem kellesz eléggé" c. filmben, manapság már nem is találkoznak az emberek. Nem mennek el boltba új ruhákat vásárolni vagy nem mennek fodrászhoz sem új frizurát csináltatni. Ha tetszeni akarnak valakinek egyszerűen frissítik a profiljukat. Hazudnák, ha azt mondanám, hogy én se voltam/vagyok ilyen megrögzött weboldalt szentesítő. Most, hogy neki fogtam a blog írásának, kevesebbet kukkolom a hi5ot. És szerintem ez csak jó. Így tudok igazán én lenni. Na de nem erről szeretnék most írni. Kicsit eltértem a valódi témától. No de most rá is térek a lényegre. Megjegyzésem inspirálója az én kicsi városom. Keserűen veszem észre azt, hogy a nálamnál fiatalabbak(vagy akár idősebbek is) más nyelven írnak egymásnak hozzászólásokat a weboldalon. Itt most azt érteném, hogy egy magyar csaj/srác (de inkább a lányok körében elterjedt) román hozzászólást ír a barátnőjének akivel egyébként magyarul kommunikál nap mint nap, legyen az szemtől szembeni találkozás vagy internetes csevegés. Vagy én vagyok túl bolond(zakkant), vagy ténleg értelmetlen az amit ők tesznek. Tudom, hogy nincs jogom beleszólni, hisz demokrácia van és mindenki azt tesz amit akar. Van, hogy én is szórakozok a baratnőimmel és van egy-egy beszólásunk ami más nyelven hangzik el, legyen az angól vagy román. Talán nekik is egy szórakozási mód ez. Vagy ahogyan mondanánk mi tinik: ez a menő. Azért írják úgy, hogy lépést tartsanak a modern világgal? Na persze. Attól engem ki nem fog tagadni a társadalom, amiért az anyanyelvemen kommunikálok. Nekem nincs szükségem arra, hogy más személyiséget mutassak mint azt aki vagyok. Ha olyan mentséget hoz fel az ember, hogy azért teszi, hogy masok elfogadják, akkor jobb ha hagyja a fenebe azt a barátot. Az nem is barát. Egy barát elfogad úgy, ahogy vagy és nem próbál megváltoztatni. Aki eldöntheti, hogy változni akarunk/kéne, azok csakis mi magunk lehetünk és senki más. Ja és az még elmegy amikor barátnők írnak így egymásnak, "menőzés céljából." De van, hogy testvér a testvérnek ír. Miiii? Na az már véleményem szerint szánalmas. Elfeledik azt, hogy honnant indultak? Kik voltak? Jó kérdés, hogy mi járhat az eszükben.  Álcázási eszköz lenne? Ez is jó kérdés. Mindezt meglehetne szüntetni a hi5 bezárásával. Jajj de nem kell feledni, hogy a világ fejlődik s már van MySpace és Facebook. Háromszoros hurrá. Mindezekből levonva a következtetést, én senkit nem kérek arra, hogy változzon meg, hanem csak gondolkodjon el, hogy mi értelme annak amit tesz ... egy próbálkozást megér
 "Miközben másokhoz próbálsz alkalmazkodni, alkalmatlanná válhatsz önmagad érdekeinek képviseletére"
Csontos Márta

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése